"פתיחת בית הספר הפרטי לבנות – אסון לציבור הספרדי"

יוסי צלניקר 4 Comment on "פתיחת בית הספר הפרטי לבנות – אסון לציבור הספרדי"

נציגי ההורים בשכונה החליטו לפתוח בית ספר פרטי לבנות • הורים מתוסכלים נזכרים שלפני נפתח בקריית יובל תלמוד תורה שתחילה היה פרטי ועשה צרות לספרדים • "לא מפריע לנו ללכת עשר דקות ברגל לבית הספר" • מי ידאג להורים?

קרית יובל צילום: Nati Shohat/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לפני מספר שבועות חשפנו כאן באתר 'קול חי' כי לאור העובדה שעיריית ירושלים לא מקצה מבנה ציבורי לטובת בית הספר חרדי לבנות בשכונת קריית יובל החליטו נציגי הורים בשכונה בשיתוף עם מספר רבנים לפתוח בית ספר פרטי בשכונה וכך יוכלו בנותיה של קריית יובל ללמוד קרוב לבית ולהפסיק לכתת רגליהן עד לשכונות הסמוכות בגשם ובשמש.
אמש נחשף כאן באתר כי מנכ"ל החינוך העצמאי צפוי להיפגש עם ראש העיר ניר ברקת במטרה להביא פתרון לעניין ולהקצות מבנה לבית הספר מטעם העירייה בשכונת קריית יובל, אך כאמור התושבים הזועמים לא מוכנים בטענה כי מדובר במבנה שממוקם במרחק רב משכונתם.
עקב הצפת הסיפור הקשה של תושבי קריית יובל החרדים ע"י  אתר 'קול חי', הגיעו ביממה האחרונה שיחות רבות מתושבים שונים לכתבינו העוסק בעניין, כאשר מכלל השיחות עולה מצב עגום של התנגדות נחרצת בתוך הקהילה להקמת בית הספר.
בשיחה עם אתר 'קול חי' אמר אברך חשוב ממקימי הקהילה הספרדית בשכונה אשר חפץ בעילום שמו כי "פתיחת בית ספר לבנות במקום יהווה אסון למגזר הספרדי שגר במקום". ולראיה הביא ראיה מתלמוד תורה לבנים שנפתח לפני מספר שנים.
"לפני מספר שנים לאחר מלחמות רבות, לא פחות מאלו שנעשות כעת מול העירייה, נפתח בקריית יובל תלמוד תורה שתחילה היה פרטי ולימים הפך להיות תחת הממסד. בשנה הראשונה התחייבו המארגנים לקבל את כל תושבי השכונה ואכן כך היה, אלא שבשנה השנייה כבר החלו האפליות בין הספרדים לאשכנזים ותלמידים רבים נאלצו לנדוד כבעבר הרחק משכונת קריית יובל, עד שלפני שנתיים בחסדי ה' נפתח ת"ת פרטי ספרדי חדש באחד מבנייני המגורים כאן בקרייה".
"על כן חשוב לי להבהיר ולהזהיר בתור שלוחם של עשרות אברכים החוששים לפצות את פיהם, פתיחת ביה"ס לבנות פרטי בשכונתינו יהווה מכשול לציבור החרדי הספרדי, ויהיה כעוד מוסד מפלה לרעה את בנותינו הספרדיות, אנו מקווים כי תכנית זו לא תצא לפועל, ובתור תושבי השכונה לא מפריע לנו ללכת עשר דקות ברגל לבית הספר בקריית יובל והעיקר שבנותינו לא יופלו לרעה".


4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    נדמה לי שאתם לא מבינים את הפואנטה: את בית הספר הפרטי מקימים אנשי הפלג הירושלמי. ומכיון שזה בית ספר פרטי הם יכולים לעשות מה שבא להם.
    מה שאינני מבין, כיצד ראש העיר החילוני מאפשר להם לעשות מה שהם רוצם בשכונה, כשהוא אינו מאפשר הקמת בית ספר רשמי בשכונה

    1. פשוט מאוד ברקת הוא פוליטיקאי קר כקרח עם חישובים פולטיים הם המליכו אותו ועכשיו הוא גומל להם הדגלאיים והשסי"ם העדיפו מישהו אחר וולכן הוא מתנקם בהם

  2. 3

    ברור מאד, אל תשכח בזכות מי הוא נבחר ומי הסגן שלו….

  3. 2

    במהדורה המרכזית אמרו שמקבלים בבית ספר זה את כולם (אשכנזים וספרדים)